Dobra, koniec milczenia, skoro wszystko już zostało ustalone oficjalnie powiadamiam. JUŻ ZA MIESIĄC!!!!
IX ZLOT UŻYTKOWNIKÓW PORTALU WWW.BUNKROWIEC.COM.PL
na którym będziemy świętować
10 ROCZNICĘ POWSTANIA STRONY
Coś się kończy, coś się zaczyna... Kończy się czas beztroskiego skakania z kwiatka na kwiatek, radosnej eksploracji różnych zakamarków i bunkrów, wolnej i nieskrępowanej egzystencji... Teraz jak żona tupnie nóżką to biedny Kita skuli ogonek pod siebie i grzecznie będzie siedział w domu. No, ale sam tego chciał... Dlaczego to piszę? Wczoraj Kamila i Kita, dobrowolnie lub pod przymusem, tego to nie wiem :) obiecali sobie, że będą ze sobą w zdrowiu i w chorobie, w szczęściu i w nieszczęściu, od wczoraj teraz już na zawsze będą tworzyć dwugłowego potwora zwanego małżeństwem. Chcieli (?), to i sobie przysięgli a nam pozostaje im tylko życzyć tego, czego zawsze się życzy gdy ktoś zmienia "stan cywilny"... Niech każdy kolejny Wasz dzień razem będzie odrobinę lepszy od poprzedniego. Pamiętajcie, że miłość to nie patrzenie sobie w oczy lecz spoglądanie w jednym kierunku. Niektórzy twierdzą, że małżeństwo to nie stan tylko umiejętność, więc my Wam życzymy żebyście w tej umiejętności przetrwali wszelkie burze i wiatry, które przewiduje dla Was los, żebyście przez długie lata razem wędrowali przez lasy, łąki, bunkry i twierdze a na końcu, kiedy przyjedzie już Wasz czas na zakończenie tej wędrówki, spojrzeli wstecz, potem spojrzeli na siebie i powiedzieli "Warto było..." DŁUGO!!! SZCZĘŚLIWIE!!! BUNKROWO!!!
polscy i zagraniczni :) Bunkrowcy miast i wsi
PS. Choć w dalszym ciągu uważam, że małżeństwo jest niewolnictwem, któremu nadano bardziej cywilizowaną postać :) Ale sami tego chcieliście...
Ryfylketunnelen jest najbardziej nowoczesną tego typu budowlą na świecie. Wewnątrz biegną dwie jezdnie o długości 14,4 km każda. Trasa w najgłębszym miejscu przebiega 292 metry pod powierzchnią morza. Nowo otwarta inwestycja jest częścią tzw. projektu Ryfast. Całościowy koszt tego przedsięwzięcia ma zamknąć się w kwocie 8,1 miliarda koron (ok. 3,6 miliarda złotych). Pozostałe komponenty projektu czyli Hundvågtunnelen (5,7 km) oraz stanowiący jego uzupełnienie Eiganestunnelen – biegnący pod jedną z dzielnic Stavanger, zostaną najprawdopodobniej otwarte w lutym tego roku. Zakończenie prac nad wszystkimi trzema odcinkami sprawi, że podróż ze Stavanger na północ w kierunku Bergen stanie się nie tylko dużo łatwiejsza, ale i znacznie krótsza. |
Pod koniec XIX i na początku XX wieku większość Litwy była częścią Carskiego Imperium Rosyjskiego. Kowno było strategicznie ważnym miastem na zachodniej granicy Imperium. Car Aleksander II (1818-1881), wyczuwając zbliżające się zagrożenie militarne ze strony cesarskich Niemiec, postanowił wzmocnić zachodnią granicę swojego imperium i przekształcić Kowno w pierwszorzędną lądową twierdzę wojskową. W 1879 r. podpisano dekret o budowie twierdzy. Autorami planu kompleksu twierdzy kowieńskiej byli szef sztabu generalnego gen. N. Obruczew ze Sztabu Generalnego, gen. K. Zwieriev i I. Valberg. Kierownikiem prac budowlanych był płk. P. Bertholdt. Pod koniec XIX i na początku XX wieku większość Litwy była częścią Carskiego Imperium Rosyjskiego. Kowno było strategicznie ważnym miastem na zachodniej granicy Imperium. Car Aleksander II (1818-1881), wyczuwając zbliżające się zagrożenie militarne ze strony cesarskich Niemiec, postanowił wzmocnić zachodnią granicę swojego imperium i przekształcić Kowno w pierwszorzędną lądową twierdzę wojskową. W 1879 r. podpisano dekret o budowie twierdzy. Autorami planu kompleksu twierdzy kowieńskiej byli szef sztabu generalnego gen. N. Obruczew ze Sztabu Generalnego, gen. K. Zwieriev i I. Valberg. Kierownikiem prac budowlanych był płk. P. Bertholdt. Początkowo planowano budowę 7 murowanych fortów. Były oddalone od siebie o 4-5 km a teren miedzy nimi wzmocniono bateriami artyleryjskimi. Jednak 7 fortów nie tworzyło zamkniętego pierścienia obronnego, dlatego też zdecydowano się na dalszą rozbudowę twierdzy. W pierwszej kolejności wzniesiono Fort VIII. W celu wyeliminowania możliwości ataku z pobliskiego wzgórza w pobliżu Kumpė Polywark przewidziano dodatkowy fort, który oznaczono jako Fort IX. Jego budowa rozpoczęła się w 1903 roku i trwała do 1913 roku. Był to pierwszy betonowy fort w Twierdzy Kowieńskiej, zbudowany według projektu prof. K. Wieliczko w 1897 roku. Początkowo planowano budowę 7 murowanych fortów. Były oddalone od siebie o 4-5 km a teren miedzy nimi wzmocniono bateriami artyleryjskimi. Jednak 7 fortów nie tworzyło zamkniętego pierścienia obronnego, dlatego też zdecydowano się na dalszą rozbudowę twierdzy. W pierwszej kolejności wzniesiono Fort VIII. W celu wyeliminowania możliwości ataku z pobliskiego wzgórza w pobliżu Kumpė Polywark przewidziano dodatkowy fort, który oznaczono jako Fort IX. Jego budowa rozpoczęła się w 1903 roku i trwała do 1913 roku. Był to pierwszy betonowy fort w Twierdzy Kowieńskiej, zbudowany według projektu prof. K. Wieliczko w 1897 roku.
|